sobota, 20 października 2012

Rolady wołowe mielone

W smaku są jak tradycyjne śląski rolady,
mąz stwierdził że są smaczniejsze ;)
a dla mnie szybsze i tańsze :)

Składnikina 4 rolady
0.5 kg wołowiny(zmielonej)
1 duży ogórek kiszony
2 plastry boczku wędzonego( ja dałam szynkę wędzoną)
musztarda
1/2 cebuli
przyprawy
łyżka oleju
mąką do zagęszczenia sosu

Wykonanie


Zmieloną wołowinę doprawić wg uznania(ja dałam sól,pieprz,czosnek granulowany).
Podzielić na 4 części,każdą część rozpłaszczyć np na folii,posmarować musztardą i ułożyć po kawałku ogórka,cebuli i boczku lub szynki.



Za pomocą folii zwinąć mięso w roladki(dość mocno ścisnąć aby nic się nie wydostawało)


Roladki obsmażyć na łyżce oleju na rumiano i podlać wodą aby całe były zakryte,dusić około 45 minut.
Po tym czasie wyjąć roladki z sosu i doprawić sos do smaku.Zagęścić mąką wymieszaną z odrobiną wody.
Podawać np. z kluskami śląskimi,ziemniaczkami lub kaszą.
SMACZNEGO

Brak komentarzy: