środa, 14 października 2015

Delikatne pierogi z indykiem,natką pietruszki i porem

 Uwielbiamy pierogi,
tym razem propozycja z delikatnym indyczym mięsem
(a dla synka jak zawsze ruskie :)


Składniki
ciasto
    mąka pszenna 300 gram
    sól 1/3 łyżeczki
    wrzątek 150-200 ml
    mąka do podsypywania

farsz
    udziec z indyka 1 duży
    natka pietruszki 1 pęczek
    por biała część
    posiekana dymka ze szczypiorem 1 pęczek
    sól do smaku
    pieprz kolorowy ziarnisty do smaku
    bulion 150 ml

okrasa
    masło
    cebula dymka
 
 Wykonanie 



Umyty udziec indyczy ugotować w osolonej wodzie do miękkości
( ja użyłam udziec na którym gotowałam rosół)
mięso oddzielić od kości i zmielić blenderem na bardzo gładką masę
 dodając bulion aby łatwiej się zblendowało.
 Mięso doprawić solą i pieprzem,dodać posiekaną natkę pietruszki
,2 dymki i szczypior oraz drobno posiekany por (biała część).
Całość dokładnie wymieszać(można dodać 1-2 ząbki czosnku ) 

 Mąkę wraz z solą przesiać do miski,wlewając wrzątek mieszać drewnianą łyżką,
następnie zagnieść dłońmi elastyczne ciasto
(podsypując mąką w razie potrzeby)
odstawić przykryte czysta ściereczka na kilka minut
.Ciasto podzielić na 4 części,wykrawać kółka.
 na każdym kółeczku kłaść sporą łyżeczkę farszu i zlepiać pierożk
i( ja robiłam wykrawaczką do pierogów,"wchodzi" w takiego pierożka więcej farszu) .
 Zlepione pierogi układać na czystej ściereczce posypanej mąką pszenna.
 Pierożki wrzucać partiami na osolony wrzątek,gotować 3-4 minuty od wypłynięcia
.Podawać polane roztopionym masełkiem z podsmażoną dymką(wraz ze szczypiorkiem)


SMACZNEGO


Brak komentarzy: