wtorek, 10 marca 2015

Pasztet drobiowy i moje kiełki pszenicy (oraz przyprawy Skworcu)

 Najlepsze wykorzystanie kury i warzyw z rosołu
pyszny domowy pasztet pieczony



Składniki 

1 gotowana kura z rosołu
marchew,pietruszka i seler z rosołu
kilka pieczarek
2 jajka
szklanka rosołu
1/2 szklanki dowolnych otrąb
sól,pieprz,słodka papryka mielona
Przyprawa KUCHMISTRZ KLIK
obsypka Madziarska KLIK 
nitki chilli KLIK 
natka pietruszki
 




Wykonanie 


Mięso i warzywa z rosołu zmielić w maszynce do mięsa
Doprawić do smaku solą,pieprzem,niteczkami chilli oraz słodką papryką
Dodać  jajka i otręby,wymieszać- dodać szklankę zimnego rosołu
(jeżeli pasztet będzie za suchy dodać rosół jak za mokry otręby lub bułkę tartą)




Połowę masy wyłożyć do keksówki,ułożyć obrane pieczarki i przykryć resztą masy 

Obficie obsypać posypką Madziarską
Piec 60 minut w 180 stopniach
Uważając aby góra się nie przypaliła

SMACZNEGO





Kilka słów o kiełkach pszenicy


Jakiś czas temu ze sklepu Skworcu.pl
Otrzymałam opakowanie kiełków pszenicy KLIK

Nie posiadam kiełkownicy więc trzymałam kiełki na sitku

Pierwszego dnia zalałam je przegotowaną chłodną wodą a po kilku godzinach odcedziłam
Przełożyłam na sitko 
Przez kolejne 3 dni przelewałam kiełki  kilka razy dziennie wodą aby nie były suche

Otrzymałam pełne witamin kiełki pszenicy które zajadaliśmy na kanapkach
(najlepsze na chlebku z masełkiem i odrobiną soli morskiej,
ale świetnie smakowały także z jajkiem na twardo)





wg informacji ze strony skworcu.pl
 (cytat)

"KIEŁKI PSZENICY są bogatym źródłem witamin A, C  i E oraz z grupy B: B1, B2, B3 (zmniejsza ryzyko zawału serca), B5, B6, B9 i B17 (wspomaga kuracje antynowotworowe i rozbija komórki rakowe). W tych niepozornych roślinkach znajdziemy również wiele minerałów. Już 3 łyżki kiełków dziennie dostarczają organizmowi znaczne ilości wapnia, magnezu, fosforu, żelaza, krzemu, selenu i jodu. Wszystkie te pierwiastki mają postać łatwo przyswajalną dla organizmu człowieka. KIEŁKI PSZENICY zawierają również spore ilości błonnika co korzystnie wpływa na pracę przewodu pokarmowego.

  


Brak komentarzy: