środa, 15 maja 2013

Kokosanki

Kokosanki mojego taty,robi je od kilku lat,tym razem postanowiłam i ja
Są pyszne i długo zachowują świeżość....
 
 
Składniki
 
Ciasto
1 szklanka mleka
30 dkg cukru
10 dkg margaryny
40 dkg mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
 
Polewa
1 margaryna
1/2 szklanki mleka
3 łyżki ciemnego kakao
20 dkg cukru pudru
 
dodatkowo
3 opakowania wiórek kokosowych

 
Wykonanie
 
ciasto
 
mleko,cukier i margarynę zagotować w rondelku i wystudzić.
Zmiksować z mąką proszkiem i jajkami.
Wylać na blachę wyłożoną papierem  do pieczenia
piec w 180 stopniach 40 minut.
Wystudzone pokroić w kostkę dowolnej wielkości.
 
polewa
 
wszystkie składniki włożyć do rondelka i cały czas mieszając zagotować.
 
wykonanie całości
 
Następnie zmniejszyć ogień do minimum i przy pomocy 2 widelców maczać w polewie
kostki ciasta i odrazu obtaczać w wiórkach kokosowych.
 
odkładać na kratkę aby przestygły.
Przechowywać w lodówce w zamykanym pojemniku
 
 
 
SMACZNEGO


 


7 komentarzy:

ola in the kitchen pisze...

Poczęstuje się :D

Olcia pisze...

zapraszam :)

Anonimowy pisze...

Moja mama dziś zrobiła, przepyszne! :D

Anonimowy pisze...

Fatalny przepis , zmarnowane produkty .40 dag mąki ? chyba 400 powinno byc , polewa to sama margaryna- za malo slodka, za rzadka.. zero słodkości

Olcia pisze...

40dkg mąki to inaczej 400 g.czyli niepełne 0.5 kg.jakby było 400 dkg to inaczej 4 kg!....za mało słodka polewa?20 dkg cukru czyli 1/5 kilograma....ojjj coś mi się wydaje Anonimowy że albo nie znasz wag albo kiepski z Ciebie kucharz...ale nie każdy rodzi się mistrzem i nie święci garnki lepią....wszystkiego można się nauczyć:) .co do przepisu: jest u mnie w rodzinie od zawsze. z podanych proporcji wychodzą takie kokosanki jak na zdjęciu.jak widać polewa jest czekoladowa i wcale nie za rzadka

K.-H. pisze...

jakie duże mają być opakowania wiorków (ile mają ważyć)?W róznych sklepach są rózne opakowania!

Olcia pisze...

ja kupuję takie po 150 gram,lub 2 opakowania po 200.czasami jest tak że wszystkie zużyję a czasami mi zostanie.