poniedziałek, 13 lipca 2015

Żytnie naleśniki z twarożkiem i truskawkami

 Kolejna odsłona naleśników...
tym razem max odchudzone ciasto z mąki żytniej i wody....pycha!


Składniki
naleśniki
na 5 sztuk

    mąka żytnia 50 gram
    jajko 1 sztuka
    woda gazowana 1 niepełna szklanka
    szczypta  soli
    cukier puder 1 łyżeczka
    oliwa z oliwek 1 łyżeczka

twarożek
    twaróg zmielony chudy 150 gram
    mleko 1/3 szklanki
    cukier waniliowy domowy 1 łyżeczka
    truskawki 2 garście

sos
    truskawki 300 gram


Wykonanie
 

Składniki na ciasto zmiksować na gładko.odstawić na 30 minut
w między czasie umyć i pokroić truskawki,twaróg wymieszać z cukrem i mlekiem,dodać truskawki,wymieszać i odstawić do lodówki.
truskawki na sos zmiksować blenderem na gładko,odstawić do lodówki(ja nie dosładzałam) 

na nieprzywierającej patelni smażyć naleśniki.
delikatnie obracać na drugą stronę - ciasto jest delikatne
na wystudzone naleśniki nakładać porcję twarogu i zwijać( ja zwinęłam jak krokiety)
podawać na zimno polane sosem truskawkowym 

Smacznego


2 komentarze:

Unknown pisze...

O jak one pysznie wyglądają! Weź mi takiego naleśniczka wyślij :D hehe

Olcia pisze...

były pyszne i bardzo sycące .... wysłałam Ci 2 smacznego :)